Eeuwige roem

26-04-2011 (09:21) - Column

Het paasweekend zit er weer op en ik durf te wedden dat heel wat ADCN-gangers blij zijn geweest met een paar extra dagen vrij. Want eindelijk was er weer eens aanleiding tot serieus feest vieren geweest: 2010 blijkt een fraaie oogst aan goud en zilver te hebben opgeleverd. Maar goed: nu moeten we weer gewoon over naar de orde van de dag. Er moet geld verdiend worden.

De pitches zijn er in ieder geval naar en dat doet de emoties af en toe hoog oplopen. T-Mobile gaat (ook) in Nederland on the move en haakt aan bij DDB. Paul Blok en Ivo Roefs toonden zich afgelopen week blij met de aanwinst.

Wie ook echt blij zal zijn, is John de Mol. Talpa werd afgelopen week voor 33 procent eigenaar van SBS Nederland. Het kost natuurlijk wat, maar het levert op termijn nog meer op. Talpa Producties kan vanaf nu volop formats bedenken en produceren voor SBS6, Net5 en Veronica en daarmee vergroot De Mol zijn toch al sterke greep op het Nederlandse televisielandschap nog nadrukkelijker. Of deze deal programma-inhoudelijk iets moois gaat opleveren, zal de tijd leren. Maar dwingt hoe dan ook respect af.

Last but not least is daar natuurlijk ook nog Sanoma, dat met het huidige 67 procent belang in SBS Nederland zich zo’n beetje de ‘Master of the Media-Universe’ mag noemen. Waar het om grip op de diverse mediabelangen gaat, heeft Sanoma nu een echte slag geslagen. Tijdschriften, tablets, mobiel, internet èn televisie, er ontbreekt (bijna) niets meer aan het palet. Chapeau dus.

Maar net als voor de ADCN-winnaars geldt ook voor Talpa en Sanoma: we moeten vandaag gewoon weer ‘aan de bak.’ Eeuwige roem heeft helaas een heel korte houdbaarheidsdatum.
 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.