Eindelijk: ReclameWeek is Fonk

17-09-2012 (08:58) - Column

Eindelijk was het afgelopen week zover: ReclameWeek Online heet nu Fonk Online. Als ik mensen spreek, ben ik eerlijk gezegd af en toe nog wat aan het stoethaspelen. Dat krijg je ervan: na 18 jaar ben je verbaal vastgeroest. Vergelijk het in microverband met Smith Chips dat Lay’s werd. 
 
Hoe dan ook: ik ben blij dat we ook online de sprong hebben gemaakt. want we timmeren in print sinds 2008 onvermoeibaar met Fonk aan de weg. Dankzij de integratie met Identity Matters hebben we een breder platform gecreëerd dan ReclameWeek ooit was. Waarom we online dan tòch ReclameWeek bleven heten? 
 
Ehhh, koudwatervrees, want ik ben behalve hoofdredacteur ook nog ondernemer tenslotte. En terwijl de ene helft van de wereld riep dat iedereen de naam ReclameWeek kende en ‘niemand’ ooit van Fonk had gehoord, riep de andere helft van de wereld ’wat lig je nou toch in een vreemde spagaat met die twee titels. Jullie horen toch bij elkaar? Kies dan over de hele breedte de naam die bij je past.’ 
 
Na heel veel wikken en wegen (ik ben een weegschaal) en na heel veel vakgenoten gesproken te hebben, kiezen wij dus niet alleen offline maar ook online voor de naam die bij onze brede positionering past: Fonk. 
Vanaf nu kan ik uit één naam iedereen voor commentaar of een toelichting bellen: ‘Je spreekt met de redactie van Fonk. Mag ik je een paar vragen stellen?’ Wat een feest!
 
Like ons ook op facebook: actie.fonkonline.nl en ontvang een eerste nummer van Fonk gratis of kies een abonnement mèt Fonk t-shirt 
 
 

Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.