Esprix
28-02-2011 (09:19) - Column
ReclameWeek Online is geen sponsor van de Esprix. Onze printtitel Fonk Magazine ook niet trouwens. Aan de andere kant kun je je afvragen wat sponsoring behalve het doneren van geld nog meer kan betekenen.
Met deze column verklaar ik ReclameWeek en Fonk dus (weer) tot trouwe sponsor van de Esprix. Vele malen (ruwweg de laatste tien jaar) beschreef ik in ReclameWeek en Fonk Magazine hoe en waarom deze bekroning tot stand is gekomen. Dat ga ik niet nog eens doen.
Wat ik wel wil doen, is mijn bewondering uitspreken voor de immer actieve Esprix-organisatie. Zoals die nu weer op de valreep via (onder meer) LinkedIn de laatste twijfelaars over de inzendstreep tracht te trekken, heb ik nog geen ander prijzeninstituut zien doen. Als iemand of iets een actiemarketing prijs verdient, is het wel de Esprix zelf. Ik hoop dus dat de organisatie daadwerkelijk over de 200 inzendingen heen zal gaan. Dat is niet alleen goed voor de Esprix, dat is ook goed voor het vak en misschien groeien we dan eindelijk weer eens een beetje boven de malaise van de afgelopen twee jaren uit.
Ja, en dan heb ik ook nog een minpuntje, maar met zoveel veren mag dat vast wel: hoe komt het eigenlijk dat de organisatie noch ReclameWeek noch Fonk Magazine heeft benaderd voor een beetje sponsoring in natura? Meer banners en meer advertenties, kortom (nog) meer mediadruk: daar gaat het de organisatie in zijn strijd om meer inzenders toch ook om? Of heeft onze kanariegele collega weer eens een als-dan beleid gehanteerd?
Nee, dat is vast niet het geval!