Heads up

30-08-2010 (10:19) - Column

Veel dingen veranderen in de loop der tijd, maar sommige kwesties lijken aan ijzeren wetten onderworpen. Eén van die wetten zegt dat het laatste kwartaal allesbepalend is voor hoe een jaar zakelijk  ‘de geschiedenis’ in gaat. Vooral als het om een jaar gaat waarin de eerste acht maanden pieken en dalen lieten zien, wordt dat laatste kwartaal alles bepalend. Zo gaat het ook zijn voor de outcome van 2010. Het was tot op heden een ander jaar dan 2009. Toen liet zakelijk Nederland het hoofd in september al hangen en werd er alom getreurwilgd dat ’09 hoe dan ook een verloren jaar was.

2010 Daarentegen kent tot nu toe een ander verloop en daarmee wordt de septembermaand die overmorgen al weer van start gaat,  een overgangsmaand die we serieus moeten nemen. September kan in de aanloop naar de traditionele eindejaarsspurt achteraf wel eens een allesbepalende periode blijken. Los van wat ondernemend Nederland zelf presteert, zijn ook de media alles bepalend. Wat krijgt de meest aandacht? Dat wat er fout dreigt te gaan of juist dat wat er de goede kant op?

Gaan we roepen dat Saab het uiteindelijk toch niet gaat redden onder de vleugels van Victor Muller of gaan  we ervan uit dat Saab dat juist wel doet, nu Muller  ‘zo makkelijk’ de verliezen tot nu toe in de media prijs geeft.  Ik gok er als ondernemer op dat dit dubbeltje met de goede kant naar boven eindigt.
 


Nicolette Hulsebos

Reacties

zegt:Leuke reportage, het doet mij dnkeen aan het dorpje Bordeiro, daar waren we ook eens bijeen sardientjesfeestje!Maar je weet, ik houd niet van vis, dus we zijn weer verder gewandeld.[]
Sanya @ 25-03-2012 05:43 uur