Hoe hamsterproof is Nederland?
02-06-2014 (08:17) - Column
Met het WK in het vooruitzicht heeft het wat kwakkelende Albert Heijn de Hamsters weer opgetrommeld. We kennen de beestjes al jarenlang van de Hamsterweken en toegegeven: ze doen vol overgave hun werk.
Maar inmiddels dreig ik professioneel wel wat ‘Hamstermoe’ te raken, temeer daar in de spotjes voor het ‘Hup Holland Hamster Lied’ ook nog eens André van Duin is komen opdraven. Het zal vast wel weer werken, hoor, maar was er nou ècht niets originelers te verzinnen?
Een gadget en een lied dat het oranjevolk zou kunnen overrompelen. Een briljante, creatieve vondst die heel Nederland op zijn kop zou kunnen zetten? De gadgets zouden de winkel uitvliegen zoals destijds Flippo’s en Wuppi’s. Die gadgets hebben na jaren nog steeds fans en er schijnen zelfs verzamelaars te zijn die het er druk mee hebben. Daarmee vergeleken zijn de steeds opnieuw opdravende hamsters gewoon ‘boring’. Knagende getuigen van creatieve kaalslag. Iets anders kan ik er niet van maken.
Enfin, we gaan zien hoe hamsterproof Nederland is en wie weet scoort Van Duin weer eens een carnavaleske megahit.
Het mocht wat.
Nicolette Hulsebos