Old habits
22-12-2008 (10:18) - Column
Het zijn de donkere dagen voor kerstmis. Dagen waarin we terugkijken op wat was in de aanloop naar het nieuwe jaar dat op de drempel staat. 2008 was voor mij persoonlijk een editie met hoogtepunten, maar ook een jaar met peilloos diepe afgronden. Het goede van al wat gebeurde, is dat nu ik op de rand sta van dat voorbije jaar, ik me realiseer hoeveel warme en fijne mensen ons vakgebied herbergt. Al die mensen wil ik nu gewoon maar eens heel simpel danken. Voor hun aanwezigheid, hun snedige opmerkingen, hun sprankelende geest, de warmte die ze weten te geven op momenten dat ze het zelf eigenlijk al druk genoeg hebben en voor hun soms niet te evenaren humor en relativeringsvermogen.Ik was van plan dit vak in de zomer van 2008 te verlaten om mijn aandacht op andere, nieuwe bezigheden te richten. Het pakte anders uit. Aanvankelijk zat me dat dwars, achteraf ben ik daar nu blij om. Het heeft heel gewoon zo moeten zijn, denk ik, de pragmatische, de niet-gelover-in-hogere-machten. Of me dat nu dan tot een wél-gelover maakt, weet ik nog niet. Old habits die hard. En ik heb nog altijd de pest aan die zwevers en mentale geitenwollen sokken die de neiging hebben de godganse dag te prediken. Ehh, sorry, old habits... Laat ik maar gauw afsluiten en alle lezers van ReclameWeek, Identity Matters en eYe geweldige kerstdagen en een sprankelend nieuw jaar te wensen.
Nicolette Hulsebos