Partners

22-03-2010 (10:38) - Column

Advertentietijden zijn krap, de abonnementenmarkt groeit niet of mondjesmaat. Tijd om als contentmaker van offline en online b2b titels na te denken en het anders aan te pakken.

In Fonk Magazine, het zusterblad van ReclameWeek Online, spraken we vorige week met Teun Gautier (De Groene) en volgende week reflecteert Pim de Wit nog even verder. Die visies stemmen behalve tot nadenken vooral ook tot  handelen.

Voor print geldt boven alles dat het roer om moet om brood op de plank te krijgen en content rendabel te houden. Wij koesteren onze adverteerders, dat natuurlijk in de eerste plaats. En niet alleen omdat die advertenties geld in het laatje brengen, maar ook omdat die advertenties magazines ritme en ‘flow’ geven. De ‘commerciële kleur’ bepaalt mede de redactionele spanning en vice versa. Maar de adverteerder zoekt in deze periode meer dan deze spanning. En nee, dat is meestal niet de vraag om redactionele invloed. In de business to business markt gaat de zoektocht van de adverteerder primair uit naar meer mogelijkheden in persoonlijk contact leggen en contact houden met het relatienetwerk. Dat contact kunnen een blad als Fonk en een online platform als ReclameWeek als geen ander bieden.

Om aan die vraag invulling te geven, hebben Fonk Magazine en ReclameWeek Online vanaf dit moment voor iedere jaargang Partners.  Deze Partners adverteren niet alleen in onze titels, maar nemen jaarlijks ook diverse malen deel aan het redactionele en relationele platform dat wij kunnen bieden. Inhoudelijk netwerken en sociaal netwerken, dat is waar het om draait. De eerste vijf partners hebben wij aan boord. En dat is verheugend nieuws. Want ook in moeilijke tijden staan mensen en bedrijven blijkbaar open voor nieuwe waarde en meerwaarde en is men bereid te investeren in de media die men voor de ontwikkeling van het vak van belang acht.

Daar ben ik dankbaar voor. Niet alleen vanwege de investering die men bereid is te maken, maar ook omdat het de dynamiek van deze tijd in positieve zin beïnvloedt met meer opinie en meer involvement.

Vanaf editie 7 van Fonk Magazine stellen onze Partners zich aan u voor.
 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.