Peper

16-01-2008 (10:50) - Column

Mijn eerste wekelijkse column online. Help, ik mis het papier. Waar is de inkt? Waarom kijkt de drukker me als een ontroostbare labrador aan, waardoor ik acuut een schuldgevoel krijg? Makkelijk zat: de wereld verandert en ReclameWeek dus ook. ‘Zo moeilijk is het allemaal niet, Hulsebos.’
Maar genoeg, wie tegen zichzelf begint te praten, is rijp voor een bepaald soort opvanghuis en daar ben ik vooralsnog niet aan toe. Bovendien ligt half februari im, powered by rw met maar liefst 140 hele bedrukte pagina’s bij al onze abonnees in de brievenbus. Maar dan verdomme wel zonder mijn column. Enfin, wat dat betreft kan ik me altijd nog bedenken, natuurlijk.
De eerste reacties op onze plannen voor ReclameWeek nieuwe stijl zijn trouwens hartverwarmend, stimulerend, en dat maakt dat de hele club nog harder aan het werk gaat voor ons ‘nieuwe’ magazine dat nu uiteraard volop under construction is. En ja, natuurlijk waren er hier en daar ook wat mensen die meenden dat ik de handdoek in de ring ging gooien, omdat we in plaats van wekelijks nu maandelijks in print gaan verschijnen. Is dat even een suffe misvatting! ‘Nog altijd strijdbaar, hè Hulsebosje’, zo luidde daarop het grijnzend commentaar van een voormalig medewerker die destijds meende zijn carrière bij Sanoma te moeten voortzetten - hetgeen hij, toegegeven, trouwens prima doet. En gelijk heeft ‘ie ook.
Ik heb nog net geen extra blik spinazie nodig om de spierballen van nieuwe energie te voorzien, maar ik beloof dat we in 2008 voor nog heel wat verrassingen en turbulentie zullen zorgen. Want het vak kan hier en daar tenslotte best weer eens wat peper gebruiken.

Nicolette Hogerzeil-Hulsebos