Schot voor open doel
21-04-2015 (07:23) - Column
Jezelf aanprijzen, is een kunst. Als het goed is, weet je daar als bureau alles van. Maar ja, het ene bureau, is het andere niet...
Bijvoorbeeld: als digital agency presenteer je je graag cool en dus zeg je dat het belangrijk is om ‘lol te hebben in wat je doet, want daar wordt ‘alles beter van'.’
Wow, die wijsheid is diep!
Nog eentje, van hetzelfde bureau: ‘We willen sterk werk maken. Effectieve campagnes. Impactvolle sites.’
Ehhh, welk bureau wil dat nou niet?
We gaan nog even door: ‘We stoppen niet voor het af is. Hoe we dat doen? Door nooit de lol uit het oog te verliezen. Dan is 60 uur per week geen probleem. Geef ons een stip aan de horizon en we gaan er recht op af, met de kortst mogelijke omweg.’
Slijmballen...
Toch werkt dit digital agency niet voor de minste klanten: Hero, Amstel Bier, Intratuin, Ola... ze kunnen daar wèl wat, zou je denken. Wat jammer dus, dat ze in hun 'verkoopverhaal' over het hoofd hebben gezien dat reclame maken óók een vak is.
Makkelijk hè, zo’n schot voor open doel!
Nicolette Hulsebos