Straks vallen de mussen dood van het dak

08-06-2015 (07:26) - Column

Ook zonder Nederlandse club in de Champions League finale, zaten zaterdagavond maar liefst 2.5 miljoen Nederlanders aan de buis gekluisterd om te zien hoe La Barça Juventus versloeg.

Op zulke momenten heeft de televisie niets aan aantrekkingskracht ingeboet en heeft deze ‘grand old lady’ onder de visuele media de adverteerder nog altijd ontzettend veel te bieden.

Wat dan opvalt, is dat de adverteerder het eigenlijk laat afweten. Op TV en op de winkelvloer. Want ik heb in de dagen voorafgaand aan de finale geen activaties op de winkelvloer kunnen bespeuren om de consument aan te sporen nog wat extra in te slaan om de extra televisie-uren door te komen.

Geen bier, bitterballen of kroketten dus voor de buis dit keer. Een gemiste kans. Ik vraag me af wat de fratsen van good old Harry Piekema voor Albert Heijn hadden kunnen betekenen. Zijn acties hadden ongetwijfeld aantrekkelijk en effectief reclamevoer opgeleverd. Maar goed, niet getreurd, er komen nog kansen genoeg deze zomer, al zullen we het hoe dan ook zonder Piekema moeten blijven doen.

Ik hoop ondertussen niet alleen voor mezelf, maar ook voor Ola, Heineken en CocaCola dat er nu eindelijk een beetje bestendig zomerweer komt. Tot die tijd zijn het vooral de reisbureaus die garen spinnen bij deze kille Nederlandse zomer, want we gaan straks en masse naar Zuid-Europa.

Als het zo doorgaat, durf te wedden dat we in juli en augustus de mussen dood van het dak kunnen horen vallen. Niet omdat het zo warm is, maar omdat het zo stil is.

Nicolette Hulsebos
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.