U hoeft alleen maar mee te doen

16-02-2009 (09:48) - Column

Afgelopen week in het nieuws: Nederland zit officieel écht in een recessie. Grepen uit het nieuws die daarvan getuigen, zijn onder andere de bezuinigingen FD Groep en BNR, de Volkskrant die de zo belangijke deal met De Persgroep dreigt te torpederen, Wegener dat Selekt Mail afstoot (houdt Wegener straks nog iets af te stoten over...?) en NRC stopt met magazine M. Maar ook en van een heel andere toon: De Winter nieuwe aandeelhouder in Het Gesprek, Pelican Hearst neemt meeste titels Van Telegraaf Tijdschriften Groep over en uitgever Gijs Vroom koopt (de restanten van) Emerce. Over
- ook door ons zelf gebracht - onzinnig nieuws als Bauers Bananasplit succes en andere troep wil ik het niet hebben.
Waar ik wel naartoe wil met deze summiere opsomming, is dat er altijd ondernemers en ondernemingen zijn die van de economische nood een persoonlijk succes weten te maken en daarvoor ook hun nek durven uitsteken. Vroom is zo iemand, maar ook het management van Pelican Hearst en Harry de Winter zijn daarvan lichtende voorbeelden.
Dus ik heb vandaag besloten al het sombere geneuzel en mijn vele ergernissen (zoals die over de eeuwige dwarsliggerij van de mannen en vrouwen van de Volkskrant) naast mij neer te leggen (zelfs al moeten we daarover dan wel berichten) en ik werp een positief kritische blik op onze eigen onderneming. Conclusie: we zijn lekker op weg, maar hebben nog veel te doen. Veel te bouwen, snoeihard te werken, maar ook veel te lachen, geld te verdienen, ons niet uit het veld te laten slaan door wie dan ook en boven alles creatief ondernemerschap de overhand te gunnen. Kortom, in noodsprongen maken omdat dat makkelijker lijkt, geloof ik niet. Wel in het van de nood een deugd maken.
En u hoeft alleen maar met ons mee te doen...
 

Nicolette Hulsebos

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.