Wakker

01-03-2010 (10:39) - Column

Eindelijk is het dan zover. De Volkskrant gaat over op tabloidformaat en komt daarmee jaren na Parool en AD tegemoet aan de wensen van de lezer. Beter laat dan nooit en bovendien is de Volkskrant nog altijd niet de hekkensluiter in deze discussie, want De Telegraaf, dé vertegenwoordiger van Wakker Nederland, blijft vooralsnog doorgaan op het onhandelbare broadsheet formaat.

Maar mogelijk worden ze aan de Amsterdamse Basisweg nu dan ook eindelijk zelf wakker. Want het draait behalve om lezers ook om adverteerders. Nu vrijwel alle dagbladen van naam en faam ‘om’ zijn, is het naar de advertentiemarkt toe niet handig om als enige vast te  houden aan wat ooit gemeengoed was, maar nu niet meer is. Op die manier ben je volgens mij niet slim en zeker niet klantvriendelijk bezig. Maar goed, De Telegraaf is altijd al een dwarsligger geweest. En zolang je kunt claimen ‘de grootste’ te zijn, kun je kennelijk ook stug de andere kant op blijven lopen.

Daardoor kan De Telegraaf nu behalve de grootste ook claimen de traagste te zijn. Maar dat is vast  niet de woordkeuze die de wakkere Telegraaf-directie zelf voor ogen heeft.


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.