Zeker weten
07-05-2013 (15:03) - Column
Je bent op zoek naar een baan en schakelt alle mogelijke middelen in om je doel te bereiken. Desnoods zet je daar toiletpapier voor in. Met kleine acties bereik je in deze tijd soms je doel, bewijzen art director Ingmar Larsen en copywriter Erik-Jan Daalhuizen. Zelfs de redactie van Fonk ligt dan aan hun voeten. En terecht.
Hier tegenover staat het aangekondigde onderzoek naar ons shopping-gedrag in 2020. Organisaties als ANVR, BOVAG, en Thuiswinkel-org durven die uitdaging aan. Maar hoe dapper, charmant en ludiek ‘Shopping 2020’, ook is, we kunnen aan dit onderzoeksproject met de beste wil van de wereld geen enkele waarde hechten.
Sterker nog: geld aan een dergelijk onderzoek uitgeven, is een waste of money. Je kunt ieder konijn uit je hoge hoed toveren. We hebben het over 2020 tenslotte. Tegen de tijd dat de onderzoeksresultaten zich laten testen, zitten de onderzoekers bij wijze van spreken al lang en breed in het bejaardenhuis.
Nee, dan zet ik mijn geld in op de toiletrollen van Lars en Erik-Jan. Doelmatig, efficiënt en zonder pretenties. Dat werkt nu en dat werkt in 2020. Zeker weten.
Nicolette Hulsebos