Dutch Digital Design laat de mogelijkheden van digitaal design zien
Volgende week staat Eindhoven weer in het teken van Dutch Design Week. Stichting Dutch Digital Design, die zich inzet voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk in binnen- en buitenland, is dit jaar weer programmapartner. Op vrijdag 28 oktober organiseert de stichting twee eventonderdelen: een Creative Jam en DDW Talks.
Net als voorgaande jaren wordt er een Creative Jam georganiseerd door Dutch Digital Design, Dutch Digital Agencies, Night of the Nerds en SintLucas, met als doel talenten en bureaus met elkaar kennis te laten maken. Ruim 100 studenten van onder meer SintLucas, CMD Amsterdam, Master Digital Design en TU Delft krijgen een speciale briefing met het doel 'What Design Can Do'. Ze gaan de hele dag aan de slag om concepten en ideeën te ontwikkelen in hoe digitaal design kan bijdragen aan een circulaire wereld.
Experts in duurzaamheid
Op basis van de briefing gaan de teams van studenten aan de slag, onder begeleiding van specialisten van verschillende bureaus die aangesloten zijn bij Dutch Digital Agencies en Dutch Digital Design. Daarna pitchen zij hun oplossing aan een jury met experts op het gebied van duurzaamheid, waaronder Eelko Lommers - Global Director Product Experience Design bij IKEA. De uiteindelijke winnaars mogen einde middag hun oplossing presenteren op het podium van DDW Talks.
Nieuwe perspectieven
Het DDW Talks event vindt vanaf 16.30 uur plaatst bij Fifth NRE in Eindhoven. Het thema is 'Digital Realities'. Verschillende sprekers gaan in op hoe digital design via nieuwe perspectieven en experiences onze werkelijkheid beïnvloedt. Sprekers zijn Gerben van der Zwaard en Tabi Aziri (Dentsu Creative Amsterdam), Grace Houghton en Hala Al-Sadi (Wonderland), Gijs Mensing (Stay Future Proof), Beijko van Melick (Kalfire), Seb Price (Random Studio) en Amber Jae Slooten (The Fabricant). Moderator is Lauren Grace Morris (Head of Digital bij Frame).