ICS introduceert nieuw logo en nieuwe huisstijl
International Card Services (ICS) heeft haar huisstijl in een nieuw jasje gestoken. Alle communicatie-uitingen – zoals de website, app en alle klantcommunicatie - worden vanaf dinsdag 28 februari aangepast aan het nieuwe logo, kleurgebruik en lettertype.
Tegelijkertijd lanceert ICS een landelijke brandcampagne om het ICS nieuwe stijl te introduceren. Met deze rebranding plaatst zij haar eigen merk nadrukkelijker op de voorgrond in haar dienstverlening aan 2,6 miljoen klanten. De nieuwe huisstijl is de visuele vertaling van de merkwaarden Betrouwbaar, Veilig en Gemak.
“We zijn trots op wat we in de afgelopen 35 jaar hebben opgebouwd en blijven trouw aan ons DNA, maar geven opnieuw ons visitekaartje af: met een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een mooie campagne die nu overal in het straatbeeld en op de socials te zien is”, vertelt Maarten Limmen, Head of Marketing bij ICS. “In het verleden hebben we meer geleund op de sterke merken als VISA en Mastercard. Nu willen we onze eigen naamsbekendheid vergroten, zowel onder bestaande klanten als bij doelgroepen waar we veel nieuwe kansen zien, zoals jongeren en de zakelijke markt.”
Seamless, Tech, Solid, Safe en Secure
Aan de basis van de nieuwe visuele identiteit van ICS staan de volgende kenmerken: Seamless, Tech, Solid, Safe en Secure.‘Seamless’ staat voor een ervaring waarbij de klant in één moeite moet kunnen ‘genieten’ van het geboden betaalgemak; deze vloeiende beweging is duidelijk zichtbaar in de vormgeving van alle uitingen van ICS. De gradiënt in het logo visualiseert deze beweging. ‘Solid’, ‘Safe’ en ‘Secure’ staan voor de kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid die ICS wil bieden en komen eveneens terug in de vormgeving. Deze is stevig, betrouwbaar, met krachtige letters en verrassende kleuren. ‘Tech’ staat voor het digitale tijdperk waarin techniek onmisbaar is. Zo ontwikkelt ICS steeds meer oplossingen die op de allerlaatste technologie zijn gebaseerd en óók dat zit verankerd in de nieuwe vormgeving.
De nieuwe huisstijl wordt vanaf 28 februari in alle huisstijldragers van ICS toegepast, zowel online als offline. Ook is de nieuwe huisstijl in overleg met de architect toegepast in het hoofdkantoor in Diemen waar ICS in 2020 zijn intrek nam.
Credits
Verantwoordelijk bij ICS: Maarten Limmen, Fiamma van Kessel, Peter Hermsen
Concept en design: Studio Dumbar
Uitwerking: the Valley
Realisatie brandcampagne: Boomerang