Nieuw seafood merk Mamasea by Fitzroy
Niet alleen de positionering, maar ook de naam, visuele identiteit, verpakking en communicatie werd door het nieuwe Noorse seafood merk Mamasea bij Fitzroy neergelegd. Het resultaat is een merk dat de liefde en zorg voor de zee zichtbaar combineert met de onmiskenbare smaak en kwaliteit van zalm.
De Noorse Eide familie kwam in contact met Fitzroy naar aanleiding van één van de whitepapers die het Amsterdamse bureau schreef over food & beverages. Het werd een ontmoeting in de fjorden waar inmiddels de 3e generatie zalmboeren de scepter zwaait. De Eide familie heeft een ambitieuze visie op voedsel uit de zee, waar liefde en respect voor de dieren en natuur, hand in hand gaan met innovatie en technologie. Deze visie moest ook gevisualiseerd worden in een nieuwe naam en een - voor de branche - onderscheidende huisstijl. De naam die Fitzroy ontwikkelde was Mamasea. Met deze naam wil de familie haar liefde voor de zee benadrukken.
Zee als visual device
Het beeldmerk bestaat uit het woordmerk en het icoon van de moeder van de oceaan: Mamasea. Ze omarmt het woord “mamasea” op een zorgzame manier. Ze geeft om het leven in de zee. Het einde van de golven in het icoon komen terug in de letter “a” van het woordmerk, waardoor het logo één complete familie wordt.
De illustratiestijl is door Fitzroy zelf ontwikkeld en geïnspireerd op Japanse kunst; de oceaan en haar golven worden afgebeeld als de persoonlijkheid van moeder aarde of liever gezegd moeder zee. De visual device is eenvoudig en repetitief waardoor deze rust, maar ook kracht uitstraalt. Het gezicht van Mamasea is de zorgzame en vertrouwde reminder dat we moeten zorgen voor de zee (71% van onze aarde), net zoals zij voor ons zorgt.
Klant : Eide
Positionering : Fitzroy
Naam : Fitzroy
Identiteit : Fitzroy
Communicatie : Fitzroy
Productfotografie : Mamasea / Eide Family
Drone-foto : Andreas Kleiberg