Nieuwe identiteit Liquido d’Oro
Liquido d’Oro is de wereldleider op het gebied van kleine portieverpakkingen oliën, dressings en sauzen. Fitzroy was verantwoordelijk voor de nieuwe positionering en de daaruit voortvloeiende identiteit. Het resultaat van alle inspanningen is WOW.
Na het positioneringstraject was de nieuwe essentie van Liquido d’Oro direct helder: ‘Bringing instant WOW to every meal’. Want de olie, mayonaise of dressing die je krijgt meegeleverd maken je maaltijd gelijk WOW. En omdat de dosettes zo klein zijn dat de volledige naam Liquido d’Oro bijna niet past, heeft dit bedrijf haar merk radicaal aangepast naar WOW. “Wow is nu het het woord dat op iedere portieverpakking, doos en andere communicatie staat: WOW by Liquido d’Oro. Kort en krachtig, makkelijk te onthouden en universeel herkenbaar. Daarbij is het wow-effect natuurlijk de ultieme reactie die we hopen te bereiken, zowel met onze heerlijke producten als met onze visual identity” aldus Lonneke Mulder, Marketing Manager bij Wow by Liquido d’Oro.
druppels en street art
Om de hoge kwaliteit van het product weer te geven, bestaat het font uit druppels. Druppels goud. “Elke letter is daaruit opgebouwd, geïnspireerd op de levendige flow van street art. Er zit een spontane flow in de beweging van de letters die de essentie van het merk versterkt. Het kleurenpalet is opvallend en levendig en gebaseerd op de filosofie dat iedere visuele identiteit een Distinctive Memory System (DMS) moet zijn.
WOW by Liquido d'Oro from Fitzroy Amsterdam on Vimeo.