Nieuwe merkidentiteit voor Theater Zuidplein
Theater Zuidplein onthult haar nieuwe merkidentiteit. Na vele veranderingen, waaronder het nieuwe pand in het Hart van Zuid, was het tijd voor een upgrade. Het Rotterdamse bureau CNNCT – Inclusive Brands ging daarmee aan de slag.
De afgelopen maanden sprak CNNCT medewerkers, bezoekers en niet-bezoekers over hun ervaringen, drempels en dromen rondom Theater Zuidplein. Met deze verhalen ontwikkelden ze de nieuwe merkidentiteit. Van website en socials tot outdoor en advertenties. Ook zorgden ze voor de slogan: Houd het ECHT. Een knipoog naar de Amerikaanse uitspraak: Keep it reaI!
Barrière
‘In de gesprekken kwam naar voren dat het woord ‘theater’ bij de doelgroep een barrière vormt. Want, ‘’Dat is meer iets voor de elite’’. In de communicatie is daarom gekozen om vooral te vertellen wat er dan in het theater gebeurt, want woorden als comedy, dans en muziek werken juist wel. Voor de vormentaal hebben we ons laten inspireren door het prachtige mozaïek van het nieuwe pand, om zo alle communicatie naadloos te laten aansluiten op de beleving in het theater.’’ Aldus Jasper Kersten van CNNCT.
Statement maken
“Met onze nieuwe merkidentiteit willen we een statement maken. Ons podium, de stad en de wereld veranderen maar wij verliezen de mensen om ons heen nooit uit het oog. Samen houden we het echt.” Kevin Hoogenboezem, Marketing Theater Zuidplein