Nieuwe merkidentiteot LG gelanceerd
LG Electronics heeft een nieuwe merkstrategie en visuele identiteit gelanceerd, die een nieuw licht werpt op de filosofie achter de pay-off Life’s Good, met een dynamische en eigentijdse uitstraling tijdens alle fysieke en digitale klantcontacten.
LG heeft haar nieuwe merkstrategie uiteengezet in nieuwe Brand Communication Guidelines en deze gedeeld met medewerkers uit alle delen van de wereld. Kern van deze strategie is dat LG invulling geeft aan haar missie om uit te groeien tot een iconisch merk dat wereldwijd geliefd is onder klanten, ongeacht generatie of nationaliteit en uiteindelijk een iconisch merk te worden. In deze richtlijnen blijft LG trouw aan haar kernwaarden die zijn gericht op ‘Uncompromising Customer Experience, ‘Human-centered Innovation’ en ‘Warmth to Power a Smile’.
De merkslogan - Life’s Good - is de rode draad van de boodschap waarmee het bedrijf klanten in staat stelt volop te genieten van een betekenisvol leven en bijzondere momenten met behulp van LG-producten, -diensten en -communicatie. Het is daarnaast haar missie om te streven naar ‘Innovation for a Better Life’ en bij te dragen aan een beter leven en een betere toekomst voor de planeet.
De nieuwe merkstrategie van LG bestaat uit een nieuwe visuele identiteit, waarbij de warmte en saamhorigheid die het merk wil uitstralen op een nieuwe wijze zijn vertaald. Het bedrijf wil een impuls geven aan betekenisvolle interacties met meer klanten en met een merkidentiteit die vitaliteit en interactieve elementen toevoegt, terwijl het tegelijkertijd het bestaande merkimago een nieuwe lading geeft.
In de digitale omgeving zal het logo van het bedrijf tot leven komen en klanten aanspreken door middel van een nieuwe vorm van expressiviteit. Het bedrijfslogo - samengesteld uit de letters 'L' en 'G' - kan acht unieke bewegingen uitvoeren, zoals knikken, draaien en knipogen. Zo kan het logo klanten met een vriendelijke glimlach ‘begroeten’ of op verschillende grappige manieren meebewegen met achtergrondmuziek op digitale platforms.
Naast de kenmerkende LG Red-kleur in het logo gaat het bedrijf het meer energieke LG Active Red gebruiken in alle klantcontacten. Ook zijn verschillende gradient-elementen in LG Active Red, White en Black geïntroduceerd, die voor variatie zorgen, omdat ze kunnen worden afgestemd op de unieke kenmerken van elk product of dienst.
Het bedrijf heeft ook een nieuw lettertype ontworpen voor haar slogan Life's Good, die breder wordt gebruikt als Brand Asset op productverpakkingen. In het lettertype zijn verschillende vormen, die zijn geïnspireerd op LG-producten, op een subtiele manier geïntegreerd.
LG's nieuwe merkstrategie versterkt niet alleen de identiteit van het bedrijf, maar weerspiegelt ook haar missie en vermogen om te evolueren met generaties, op basis van haar onverminderde inzet voor het innoveren van klantbelevingen wereldwijd. LG heeft de intentie deze pijlers van haar merk het hele jaar door toe te passen tijdens alle contactmomenten met klanten.
“Een sterke, consistente merkstrategie stelt ons in staat onze waardepropositie en merkidentiteit - die innovatie en warmte op een harmonieuze wijze combineren - nog beter te communiceren", meent William Cho, CEO van LG Electronics. "Met de implementatie van onze nieuwe merkstrategie streven we ernaar een iconisch merk te worden dat over generaties en locaties heen resoneert met consumenten."