Nieuwe merkstrategie en merkidentiteit voor fairf
De strategische en creatieve samenwerking tussen fairf en Gardeners heeft een sterke merk- & impact-strategie, en merkidentiteit opgeleverd. Fairf heeft als missie om verven vriendelijker en veiliger te maken door voorop te lopen met hernieuwbare plantaardige grondstoffen.
Fairf erkent dat de verfwereld dringend een duurzame opknapbeurt nodig heeft; het moet milieuvriendelijker en inclusiever. Met vriendelijkere verf voor iedereen. Milieuvriendelijke, non-toxische verfproducten met hernieuwbare en plantaardige grondstoffen en een inclusieve blik op de wereld. Want ook dat laatste mist in de verfwereld.
Met als vertrekpunt ‘Een blik waar je blij van wordt’ ontwikkelde Gardeners de merk- & impact-strategie en de merkidentiteit. De wereld van kleur en interieur werd naar het verfblik gebracht, waarin ‘Een blik waar je blij van wordt’ visueel werd doorvertaald naar kleurrijke patronen van open ogen. Deze staan symbool voor voor de impact pijlers ‘inclusieve kijk’ en ‘schurend positief activisme’, want in de wereld van verf moet je schuren voor een goede hechting.
Jeroen Duijghuisen, CEO Baril Coatings Nederland: “ Wij hebben gekozen voor Gardeners omdat wij net als zij geloven om het goede te laten groeien vanuit de kracht van positiviteit. Door intensief samen te werken zijn we met Gardeners echt tot de kern gekomen en hebben we nu een positionering, visuele stijl en geschreven document waaraan wij de komende jaren al onze acties kunnen toetsen.”
De wil van fairf om de traditionele verfindustrie te veranderen en de wereld kleurrijker maken heeft geresulteerd in een onderscheidende merk- & impact-strategie met een merkidentiteit waar positieve verandering vanaf spat.” - Pascal van Ham, Strategy Director Gardeners