Hunkemöller verkocht aan PAI
24-11-2010 (09:19) - Economisch
Maxeda Retail Group (‘Maxeda’) maakt bekend dat er overeenstemming is bereikt over de voorgenomen verkoop van Hunkemöller aan PAI partners (‘PAI’). De transactie zal voor advies worden voorgelegd aan de ondernemingsraden en worden besproken met de betreffende vakbonden. Tevens is goedkeuring van de betreffende mededingingautoriteiten benodigd.
Naar verwachting zal de transactie begin 2011 worden afgerond. Na het uitvoerig bestuderen van alle strategische opties is het management van zowel Maxeda als Hunkemöller ervan overtuigd dat, de belangen van alle betrokken partijen in ogenschouw nemend, PAI de beste mogelijkheden biedt voor het voortzetten van de groeistrategie en hiermee de verdere toename van de winstgevendheid van Hunkemöller.
Hunkemöller heeft een internationaal netwerk van bijna 500 winkels. Hunkemöller heeft een nummer 1 positie als lingerie specialist in de Benelux, een leidende positie in Duitsland en een groeiend franchisenetwerk. Hunkemöller is een erkende aanbieder van een uniek productaanbod dat wordt verspreid via een internationaal netwerk van winkels gevestigd op A1-locaties en via de snel groeiende web shop. Door de expansiekracht van Hunkemöller is de strategie gericht op toekomstige groei en margetoename. In de afgelopen jaren heeft Hunkemöller, met behulp van Maxeda, een indrukwekkend trackrecord op het gebied van groei en winstgevendheid laten zien.