Online aanjager voor consumentenbestedingen

25-09-2013 (08:40) - Economisch

Consumptieve bestedingen zullen na 2013 weer aantrekken dankzij online verkopen. Naar verwachting groeit de totale B2C verkoop van producten en diensten van 65,9 miljard in 2012 naar 70,1 miljard euro in 2017 (+6%) en naar 73,6 miljard euro (+12%) in 2020. 
 
De versmelting van online en offline verkoopkanalen is de toekomst van de retail. Het online aandeel van alle B2C verkopen via smartphone en tablets is dé grote aanjager voor de toenemende consumptieve bestedingen, thuis en in de winkel.
 
Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van onderzoeksprogramma Shopping2020 dat de toekomst van online winkelen in kaart brengt met de algemene vraagstelling ‘Hoe shopt de consument in 2020?’. 
 
Een totaal van 444 bij dit onderzoeksprogramma betrokken experts werden gevraagd naar hun verwachtingen voor de korte en lange termijn. Opgemerkt dient te worden dat het onderzoek een weergave is van verwachtingen van experts, waarbij rekening is gehouden met de impact van technologische innovaties. Rekenkundige prognoses per markt delen het optimisme van de experts in veel gevallen niet. Deze zijn gebaseerd op historische trends en houden geen rekening met de impact van technologische innovaties.
 

 


GfK

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing