Ruim 2 miljoen euro minder voor goede doelen

12-09-2013 (00:00) - Economisch

De zomer is voorbij, de winter komt eraan. Dat betekent dat er een drukke periode aankomt voor de bedrijven die gespecialiseerd zijn in kerstpakketten. De eerste orders zijn geplaatst . Welke producten gaan scoren en merkt de branche iets van de crisis? De belangrijkste uitkomsten volgens een van de grootste aanbieders van kerstgeschenken op maat, Tintelingen:

Steeds minder mensen kiezen voor goede doelen als eindejaarsgeschenk.
. Het traditionele kerstpakket is uit de gratie.
. Koekenpannen, ladyshaves en iPhone dockingstations scoren goed.
 
In 2006 koos 7,5% ervoor het eigen keuze kerstpakket te doneren aan het goede doel, tegenwoordig is dit nog maar 1,7%. Hiermee lopen goede doelen maar liefst 2,42 miljoen euro mis aan donaties.
Het traditionele kerstpakket is flink terrein aan het verlieze. Werkgevers willen af van de logistieke rompslomp, de bemoeienissen van de collega’s en laten medewerkers hun kerstgeschenk zelf kiezen via een eigenkeuzeconcept.

 ‘Komend kerstseizoen verwachten wij dat de producten voor in en rond het huis weer goed gaan scoren. Denk hierbij aan koekenpannen, ladyshaves en iPhone dockingstations van de bekende A-merken. Ook tijdschriftabonnementen en Rituals-pakketten zijn er populair. Sterk in opkomst: geschenken rondom wellness, bewust en gezond leven. Wij zien duidelijk dat mannen vaker voor een praktisch huiselijk cadeau kiezen terwijl vrouwen een verzorgingsproduct voor zichzelf uitzoeken” aldus Patrick Moreu van Tintelingen.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing