Startup voor online samenwerking haalt kwart miljoen binnen
18-09-2013 (00:00) - Economisch
Bizinline is een nieuwe online samenwerkingsoplossing voor programma’s en projecten en heeft in een eerste investeringsronde een investering van 250 duizend euro aangetrokken. Het gaat om een minderheidsbelang van 10 procent. De service kende op 1 juni de soft launch en maakt het voor alle typen projectwerkers mogelijk om binnen één tool over één of meerdere project te communiceren.
Bizinline werkt intuïtief en kan direct ingezet worden zonder langdurige implementatietrajecten. Inmiddels zijn er pilotklanten uit onder andere de media-, postbezorgings- en kantoorbenodigdhedensector actief. De investering moet Bizinline helpen bij de doorontwikkeling van het product en het genereren van marktaandeel in Zweden, Noorwegen, Duitsland, Spanje, Engeland en Nederland.
Het idee voor Bizinline is ontstaan vanuit de behoefte in de markt naar een oplossing die bedrijven meer overzicht en inzicht geeft in wat medewerkers doen en die diverse niveaus binnen de organisatie ondersteunt. Bizinline vereenvoudigt de communicatie tussen de verschillende medewerkers en zorgt, door het samenvoegen van gegevens, dat op alle niveaus eenvoudig rapportages gemaakt kunnen worden en capaciteit en bezetting van resources inzichtelijk zijn, en draagt hierdoor bij aan de reductie van kosten en tijd. Daarnaast functioneert Bizinline als een centrale bibliotheek voor projectdocumentatie en dient het als communicatiemiddel.
De service is bedoeld voor organisaties die zich bezighouden met projecten om, real time voortgang, tijd, status, activiteiten, kosten, capaciteit te rapporteren en te tonen. Het zijn de projectdeelnemers, managers, programmamanagers en planners die met Bizinline kunnen werken. Bizinline is vanuit een centraal punt via het internet benaderbaar. Elke medewerker heeft een persoonlijke inlog die ongeacht locatie of tijdstip beschikbaar is vanaf het internet. Met Bizinline hebben zowel medewerkers als managers hun persoonlijke dashboard om optimaal activiteiten, projecten en programma’s te managen.