Zakelijke uitgeversmarkt heeft het zwaar

16-11-2010 (09:40) - Economisch

De zakelijke uitgeversmarkt verkeert in zwaar weer. Ook de komende jaren zal de uitgeversmarkt voor zakelijke lezers nog krimpen, schrijft De Telegraaf, om pas in 2012 weer licht te groeien. Dat voorziet adviesbureau PwC in de maandag gepubliceerde Entertainment & Media Outlook for the Netherlands 2010-2014.

Zowel de inkomsten uit advertenties als de bestedingen van klanten vielen vorig jaar ver terug. Daardoor kromp de totale Nederlandse zakelijke uitgeversmarkt met 16,2 procent tot 1,53 miljard euro. De inkomsten uit advertenties liepen terug met 20,8 procent.

De uitgaven van gebruikers van vakinformatie zoals tijdschriften, websites, online kennisbanken, boeken en naslagwerken, daalden met 9,3 procent. De zakelijke uitgevers hebben veel te lijden gehad van de economische recessie. Maar ook zonder economische krimp zou de sector het moeilijk hebben, aldus het adviesbureau.
 


De Telegraaf

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing