600 Renault-proefritten via Facebook
21-11-2013 (08:19) - Marketing
Renault heeft deze zomer de eerste dealer ter wereld op Facebook geopend en introduceert hiermee de nieuwe manier van proefrijden in Nederland. De eerste ‘social dealer’ biedt een experience die gericht is op elektrisch rijden, waarbij de online- en offline wereld worden samengebracht. Inmiddels zijn er ruim 600 experiences met de Renault ZOE via Facebook gereserveerd.
Bij de dealer op Facebook kun je, zonder tussenkomst van een medewerker, een experience met de 100 procent elektrische Renault ZOE inplannen. Je kiest de dealer bij jou in de buurt, checkt de beschikbaarheid in de agenda van de dealer en maakt direct een afspraak om elektrisch rijden te ervaren.
Tijdens het maken van de afspraak, vind je in de Facebook-applicatie alle informatie over de Renault ZOE en elektrisch rijden. Deze online beleving wordt tijdens de experience offline doorgezet. Een ZOE Experience is meer dan een proefrit, het is een ervaring. Drie uur lang kun je de auto meenemen om alle aspecten van het elektrisch rijden te ervaren.