90’s onderzoek: heuptasjes en Jiskefet terug!

06-04-2012 (08:57) - Marketing

Met welk icoon uit de 90’s wil Nederland een dag ruilen? Ruim een kwart van de Nederlandse vrouwen (28%) kiest voor Hollywoodster Julia Roberts. Mannen gaan voor het presidentschap en ruilen het liefst van plek met Bill Clinton (wellicht vanwege de stagiair) of Nelson Mandela (beiden 15%). Dit blijkt uit een onderzoek dat Radio Veronica door PanelWizard liet uitvoeren onder ruim vijfhonderd respondenten, naar aanleiding van de 90’s Top 750 die aanstaande maandag van start gaat. 
 
Radio Veronica liet voor de 90’s Top 750 ook onderzoeken wat de Nederlander de beste introductie van de jaren 90 vindt. Het Internet blijkt veruit de best gewaardeerde uitvinding van dit decennium. Ruim de helft van de respondenten (56%) koos hiervoor. Meer dan een kwart (27%) is van mening dat de mobiele telefoon de beste introductie is. Viagra wordt het minst vaak genoemd: geen enkele vrouwelijke respondent en slechts één mannelijke respondent verkoos dit wondermiddel als beste uitvinding.
 

Op het gebied van mode uit de nineties verlangt de Nederlander vooral terug naar broeken met veel zakken (28%), grote oorbellen (21%) en heuptasjes (15%). En niet verrassend wil 21% van de mannen het naveltruitje met navelpiercing terug. In de categorie TV-programma’s van de nineties scoort Jiskefet hoog met 19%. Seks voor de Buch missen we juist het minst: slechts 3% gaf aan dit het liefst weer op de Nederlandse buis terug te zien. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch