ABN AMRO blijft online favoriet voor hypotheek
19-10-2011 (08:59) - Marketing
ABN AMRO is favoriet onder respondenten die zich online oriënteren op een hypotheek. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in september uitvoerde. Het is de tweede overwinning op rij voor ABN AMRO, dat een steeds groter aandeel van de totale voorkeur verwerft. De respondenten gaven in totaal 265 beoordelingen over 66 verschillende websites.
De Hypotheker eindigt opnieuw op de tweede plaats. Hypotheker.nl werd in maart na 2 overwinningen op rij door ABN AMRO afgelost als favoriet. De website wint terrein terug qua vindbaarheid. Ook De Hypotheker wordt door 67,5% van de respondenten bezocht. De website scoort vooral op Gebruiksvriendelijkheid en Vertrouwen. 12,5% van de respondenten wijst De Hypotheker aan als favoriet.
De Rabobank stijgt naar de derde plaats op de ranglijst. 60% van de respondenten komt tijdens de oriëntatie op de website terecht. Goede scores zijn er op de thema’s Eerste Indruk, Vertrouwen en Vormgeving. De naamsbekendheid en het betrouwbare imago van de bank worden veelvuldig genoemd als redenen om voor de Rabobank te kiezen.