Adlink Mobile Network gelanceerd

24-11-2006 (11:11) - Marketing

AdLink (www.adlink.net) en Mads (www.mads.com) lanceren vandaag, vrijdag 24 november, AdLink Mobile Network voor de exploitatie van mobiele advertentieruimte. In de samenwerking zal MADS zich primair richten op mobiele internet-advertentie-technologie voor content uitgevers en zal AdLink zich primair richten op de verkoop van mobiele internetpageviews aan adverteerders. Daarnaast zal AdLink de huidige mobiele impressies van het MADS- netwerk exclusief in Nederland gaan verkopen aan adverteerders. Adverteerders kunnen sinds oktober 2006 al via het MADS-netwerk tekst- en banneradvertenties kopen op de mobiele sites van onder andere Sp!ts, De Telegraaf, Radio538, Telfort en vele anderen. In combinatie met het AdLink-portfolio van online uitgevers zullen hier voor eind 2006 nog vele mobiele sites bijkomen. Sinds de lancering was het mobile network vrijwel direct uitverkocht. Eerste ervaring cijfers zijn Click through rate (CTR) van tussen de 2% en 5%; gebruikers van KPN, Telfort en T-Mobile zijn de actiefste mobiele surfers, gebruikers van Samsung, Sagem, SonyEricsson en Motorola zijn de actiefste advertentie ‘klikkers’.

Bureaus

Media

Economisch