Albert Heijn vernieuwt AH app

07-10-2021 (13:29) - Marketing

56 Procent van de Nederlanders heeft een of meerdere keren per week moeite om te bedenken wat ze zullen koken. Dat blijkt uit recent onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Albert Heijn. Zes jaar geleden was dat percentage nog 46%. De veelgebruikte AH app is daarom grondig vernieuwd. De tab 'Recepten' heet nu 'Koken'. Gebruikers van de app vinden daar vanaf deze week alle kookinspiratie voor lekkere, makkelijke én gezonde maaltijden. Zo maakt Albert Heijn beter eten bereikbaarder.

Gebruikers kunnen de ingrediënten van geselecteerde recepten met een druk op de knop toevoegen aan hun boodschappenlijst. Die functionaliteit lijkt steeds belangrijker te worden en is daarom verbeterd. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: "Inmiddels bedenkt ruim 60% van de mensen voor meerdere dagen tegelijk wat er gegeten wordt. Zes op de tien weet bovendien voordat ze boodschappen doen welke ingrediënten ze nodig hebben. Daarom vinden we het belangrijk om mensen met de AH app te helpen snel hun boodschappenlijst te maken, hun route door de winkel te plannen en eventueel online te bestellen."

 


Bureaus

Media

Economisch