Bol.com heeft België in de bol

27-08-2010 (10:00) - Marketing

Bol.com gaat zijn Belgische klanten voortaan beter bedienen. Zo wordt het assortiment aanzienlijk uitgebreid met typisch Belgische boeken en muziek en kunnen ook elektronica en speelgoed voortaan de landsgrenzen over. Om af te rekenen kan Maestro gebruikt worden, er is een lokaal klantenservicenummer en artikelen kunnen gratis teruggestuurd worden via Kiala-punten. Bovendien gaat de levering vanaf nu sneller: populaire producten voor één uur ‘s middags besteld, worden de volgende dag bezorgd. De winkel richt zich hierbij in eerste instantie op Vlaanderen.

Het is geen verrassing dat bol.com zich meer focust op de Belgische markt. Online winkelen zit in de lift in België. Vorig jaar kocht maar liefst één op de vier Belgen iets via internet. In totaal goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Een stijging met 17% in vergelijking met 2008. En voor 2010 wordt opnieuw een groei van minstens 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed bezetten de top 20 van de producten die Belgen het meest online kopen en deze zijn ruimschoots vertegenwoordigd in het aanbod van bol.com.

Belgen konden altijd al bij bol.com bestellen maar voorheen hadden zij bijvoorbeeld geen toegang tot het aanbod elektronica en speelgoed. Toch werd er in de afgelopen jaren al voor miljoenen euro’s aan artikelen naar België verstuurd. Het huidige klantenbestand van bol.com telt al ruim 25.000 Belgische klanten en dit aantal groeit snel. Het zijn vooral Vlamingen die de winkel voorheen wisten te vinden en om beter aan hun vraag te kunnen voldoen, breidt bol.com zijn dienstverlening uit.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch