Bol.com introduceert eigen partnerprogramma

12-01-2011 (09:24) - Marketing

Bol.com opent op 20 januari zijn nieuwe partnerprogramma. De winkel heeft de afgelopen maanden de eerste partners uit zijn bestaande partnerprogramma uitgenodigd om over te stappen. Bol.com besloot een jaar geleden het partnerprogramma voortaan geheel in eigen beheer te nemen en heeft op basis van feedback van gebruikers een eigen omgeving ontwikkeld. Voor partners biedt dit praktische voordelen zoals verbeterde tracking, gebruiksvriendelijke promotiemiddelen en transparante rapportages. Het nieuwe partnerprogramma wordt op 20 januari tijdens het partner event van bol.com geïntroduceerd.

Bol.com startte in 1999 met affiliate marketing. Geregistreerde partners genereren verkeer naar bol.com door middel van hun eigen marketingactiviteiten, bijvoorbeeld met een advertentie op hun website. In deze marketingactiviteiten promoten de affiliate partners specifieke artikelen, productgroepen of bol.com in het algemeen. De affiliate partners krijgen een beloning als hun marketinginspanningen een directe bijdrage leveren aan verkopen op bol.com.

Bol.com heeft bewust gekozen voor het zelf ontwikkelen en beheren van een eigen affiliate programma. Nieuwe toepassingen op het internet ontwikkelen zich in een razend tempo in allerlei verschijningsvormen en worden op verschillende apparaten gepresenteerd. Daarbij zijn samenwerkingen met andere partijen voor bol.com steeds belangrijker. Zo is het assortiment van 4.5 miljoen artikelen voor de consument in de toekomst op verschillende plekken en via diverse applicaties beschikbaar. Het zelf ontwikkelen van een partnerprogramma biedt bol.com de benodigde flexibiliteit en de beheersbaarheid om met een veelheid aan partners, businessmodellen en productgroepen te kunnen werken.
 


Reacties

Bolcom introduceert eigen partnerprogramma 15826 .. Slap-up :)
www.reclameweek.nl @ 06-05-2011 14:09 uur

Bureaus

Media

Economisch