Chocomel i-Ad in première
16-05-2007 (11:21) - Marketing
Friesland Foods is de eerste voedingsmiddelenfabrikant in Nederland die gebruik gaat maken van een interactieve tv-commercial (i-Ad). Voor het merk Chocomel is een i-Ad ontwikkeld. De i-Ad is een test binnen het adverteerders platform IDBC: de leer- en experimenteeromgeving van BVA op het gebied van Interactieve Digitale Beeldscherm Communicatie. Van morgen tot en met 27 mei kunnen de 500.000 abonnees met een digitale set top box van UPC een i-Ad van Chocomel zien, binnen het RediTV format (het eerder geïntroduceerde herkenbare ikoon van IDBC).De commercial zal worden uitgezonden via NL1, 2, en 3 (STER), RTL 4 en 5 en Tien. Tijdens de Chocomel-commercial ‘Mokkenactie’ worden de kijkers door een actiebanner opgeroepen de rode knop van hun afstandsbediening in te drukken. Er komt dan een zogenoemde ‘microsite’ in beeld. Een beeldvullende omgeving van Chocomel, waar in een venster rechtsboven de tv-uitzending te zien blijft. Op het scherm wordt extra informatie over de Chocomel ‘Mokkenactie’ vermeld en krijgt de kijker de mogelijkheid om deel te nemen aan de actie. Door middel van het intoetsen van het e-mailadres wordt er een gratis code per e-mail toegestuurd en kan men voor een Chocomel-mok sparen.