Clansman in top 5 Deloitte Technology Fast50
17-10-2011 (07:39) - Marketing
Clansman, de Nederlandse leverancier van performance based marketing-diensten, heeft de vijfde plaats in de Technology Fast50 behaald. Clansman realiseerde een omzetgroei van 2269 procent. Na vorig jaar op de zevende plaats in deze lijst geëindigd te zijn, is dit de tweede opeenvolgende top 10 notering voor het bedrijf. Hiermee wordt Clansman erkend als één van de snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland.
De Deloitte Technology Fast50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland. De selectie voor deze verkiezing vindt onder meer plaats op basis van de percentuele omzetgroei over de afgelopen vijf jaar. De uitverkiezing is voor Clansman de tweede mooie erkenning dit jaar. Vorige week eindigde het bedrijf ook op de eerste plaats in de Skillcity top 20, een verkiezing van de twintig snelst groeiende ict-bedrijven uit midden-Nederland in de afgelopen vijf jaar.
Clansman is in 2007 opgericht door de samenvoeging van internet-activiteiten van Jeroen Ligthart en Vincent Heidinga. Het bedrijf maakt een zeer sterke groei door. Bij Clansman werken inmiddels 38 mensen, verdeeld over drie kantoren in Utrecht, Zwolle en Zaandam. Het bedrijf is gespecialiseerd in het opzetten en uitvoeren van performance based responscampagnes en werkt onder meer voor Zalando, Welikefashion, Men@work, Vakantieveilingen.nl en Macintosh Retail Groep. Clansman is tevens media-exploitant is van verschillende e-mailnieuwsbriefconcepten en websites rond de thema's voordeel en korting.
Clansmans website uitmetkorting.nl is met de meeste Nederlandse Facebook-likes het grootste Nederlandse merk op Facebook. De verwachte jaaromzet voor 2011 bedraagt ongeveer vier miljoen euro. Na positieve resultaten in Duitsland en België in het eerste half jaar van 2011, rolt Clansman zijn buitenlandse activiteiten momenteel verder uit naar Spanje en Engeland.