CoolBrandsHouse van Amsterdam naar Rio

22-02-2011 (07:58) - Marketing

Het CoolBrandsHouse verhuist in 2012 van Amsterdam naar Rio de Janeiro. Het concept van het CoolBrandsHouse bestaat sinds 2007 en is ontwikkeld door Maarten Schäfer en Anouk Pappers.

Maarten Schäfer: ‘Het CoolBrandsHouse is vier jaar geleden gestart als de fysieke component van het CoolBrands concept. We bieden merken daar een unieke merkervaring, die andere merken en vakgenoten weer inspireert.’  In het CoolBrandsHouse worden workshops ‘Storytelling’ en ‘Creating Talk Value’ gegeven en merken gebruiken het voor de organisatie van creatieve sessies.

Anouk Pappers en Maarten Schäfer zijn nu een nieuw initiatief gestart: het zogenaamde Global Transmedia Storytelling project. Daarbij worden verhalen en visies van merken vertaald naar zogenaamde ‘Transmedia Storytelling’. Dit is een podium dat de merken verschillende entry points biedt tot hun verhaal en vervolgens wordt dit verspreid naar 25.000 opinieleiders wereldwijd. Binnen dat internationale concept past ook een CoolBrandsHouse op een nieuwe plek.

Anouk Pappers: ‘Rio de Janeiro is een stad met veel energie die meelift op de economische boost van Brazilië. Daarnaast komen de World Cup voetbal in 2014 en de Olympische Spelen in 2016 eraan. Het CoolBrandsHouse biedt een plek en podium voor merken uit Europa en de Verenigde Staten die businesskansen zien in Brazilie, maar die zich daar (nog) niet definitief met een eigen kantoor en infrastructuur willen vestigen. Het is dus een coole meeting place in een vertrouwde omgeving.’

Tijdens de komende editie van de Lions Awards in Cannes kunnen internationale professionals alvast kennismaken met het concept. Er zal namelijk tijdelijk een CoolBrandsHouse komen tegenover het Palais des Festivals. Merkprofessionals krijgen daar uitsluitend toegang tot het CoolBrands House op basis van een goede story. Zonder een goed merkverhaal kom je dus het CoolBrandsHouse niet in.

Tot 1 maart 2012 is het CoolBrands House in Amsterdam nog beschikbaar voor meetings, experiences en andere coole activiteiten.
 


Reacties

Braziliaanse merken zien steeds meer het belang van branding en zien 'storytelling' als belangrijk middel om het merk te laden. Er zijn hier veel opportunities voor mensen die hun kennis op dit gebied willen delen.
Maarten Schäfer @ 22-02-2011 11:52 uur

Bureaus

Media

Economisch