Digitale folder verovert het land
23-05-2007 (10:52) - Marketing
Twee op de drie Nederlanders (67 procent) kijken voor aanbiedingen wel eens in de digitale folder op de website van een winkelketen. Een op de drie (35 procent) geeft bovendien aan dat steeds vaker te doen. De digitale folder wint daarmee snel terrein, hetgeen overigens niet ten koste gaat van de brievenbusreclame. Dit alles blijkt uit een onderzoek dat Team Vier uitvoerde in het kader van de Nationale Dag van de Brievenbusreclame, waarvan Team Vier een van de belangrijkste sponsors is. In het onderzoek zijn ruim tweeduizend Nederlanders van 18 jaar en ouder ondervraagd.Nederlanders die folders van winkelketens online bekijken, doen dat vooral omdat men: de fysieke folder niet in handen heeft gekregen, eerder op de hoogte is van de aanbiedingen en altijd over de online folder kan beschikken. Vooral Ikea (25 procent van de ondervraagden), Media Markt (20 procent) en Kruidvat (20 procent) lokten in de voorbije weken veel bezoekers naar hun websites.