Donoractie NU.nl groot succes

20-10-2010 (09:25) - Marketing

In de eerste 12 uur van de Donorweek heeft de onlineactie op de redactie van NU.nl ruim 11.000 registraties opgeleverd. Dankzij de enorme aandacht was de Donorweek gedurende een groot deel van de dag het meest besproken onderwerp op Twitter en NUlive in Nederland. Ook op Facebook en Hyves was de actie onderwerp van gesprek. 90% van de mensen zegt JA tegen orgaan- en weefseldonatie.

Vanaf 9.00 uur zetten 12 bekende Nederlanders 12 uur lang hun eigen on- en offline sociale netwerken in om zoveel mogelijk nieuwe orgaandonoren te werven vanaf de redactie van NU.nl. Ieder hanteerde zijn eigen strategie en geen middel werd geschuwd om zoveel mogelijk orgaandonoren te registreren binnen 12 uur. Ellen ten Damme ging er zo lang mogelijk voor op haar hoofd staan. Kluun wilde zijn boodschap in de Amsterdam Arena laten omroepen. Nederland kon er niet onderuit.

Martin Hersman, productmanager NU.nl: ‘Met de inzet van de livestreams op NU.nl, de koppeling met social media en het meteen online kunnen registeren hebben we echt de kracht van NU.nl laten zien. 1,3 miljoen unieke bezoekers zagen continu de stijging van de teller in beeld.’

De campagne is het resultaat van een samenwerking van Marketing Partnerships Sanoma Digital, reclamebureau KesselsKramer en activatiebureau Noise. De Donorweek is een onderdeel van de campagne 'Nederland zegt Ja', een initiatief van VWS samen met acht gezondheidsfondsen en te vinden op www.jaofnee.nl.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch