Facebook Like-button in Stadsschouwburg Amsterdam

11-02-2011 (09:19) - Marketing

Van woensdag 16 tot en met 26 februari laten bezoekers van de Stadsschouwburg Amsterdam met één ‘druk op de knop’ aan al hun Facebook vrienden weten dat ze de activiteiten daar te gek vinden. Dit maakt SowiSocial mogelijk met de fysieke Facebook Like button. SowiSocial is een simpele manier om bezoekers in de fysieke wereld hun bezigheden te laten delen met hun online vrienden. Het Grote Interviewgala met Paul Witteman en Matthijs van Nieuwkerk op 16 februari bijvoorbeeld: I Like!

Bij binnenkomst in de Stadsschouwburg krijgt elke bezoeker een sleutelhanger waarin een RFID-chip is verwerkt. Deze chip wordt gekoppeld aan zijn Facebook account. In de Stadsschouwburg zijn verschillende herkenbare SowiSocial-punten geplaatst. Bij elk punt leest de bezoeker wat hij precies Liked en welke informatie er op zijn Facebook pagina komt te staan. In één beweging met de sleutelhanger langs dit speciale punt zien de tientallen vrienden van de bezoeker op zijn Facebook pagina wat hij zojuist heeft beleefd, inclusief beeld en een link naar meer informatie. De sleutelhanger wordt na afloop ingeleverd en gereset.

Waarom zou je een online medium als Facebook offline vertegenwoordigen? Het antwoord daarop is simpel: het grootste deel van de posts op Facebook gaan over ervaringen in het fysieke leven. Logisch dus om ze ook in dat leven te Liken! Thijs van den Anker, Tim de Jong en Wytze Voerman zijn onder de noemer SowiSocial de drijvende kracht achter de fysieke Like button. In de nabije toekomst zijn er veel meer plekken denkbaar voor deze toepassing, zoals bioscopen, festivals,  restaurants en musea. SowiSocial was ook actief tijdens de museumnachten in Amsterdam en Den Haag.


Foto: Dani van Oeffelen

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch