Filmbezoekers schrijven de langste recensie ooit
22-11-2011 (08:58) - Marketing
Afgelopen weekend werd één van de DRIVE billboards in Amsterdam officieel onthuld. Aanleiding was de DRIVE online campagne die voor het eerst offline zichtbaar was. Op het billboard waren geen quotes van gerenommeerde filmjournalisten te zien, maar quotes van de ‘gewone’ filmbezoeker. Een uniek moment. Het online concept dat speciaal voor de film DRIVE het leven in werd geroepen is hiermee geslaagd. Filmdistributeur Cinéart en Greenberry riepen eerder iedereen op om mee te schrijven aan de langste filmrecensie ever. Via Twitter en met #followdrive konden filmbezoekers hun recensie achter laten voor de film DRIVE. Deze werden verzameld op de site www.followdrive.nl. Via een teller werden het aantal recensies in stuks, in centimeters en in uren (van scrollen) bijgehouden. Momenteel staat de teller op 616 stuks, 1277 cm en 3:52 uur en daarmee is het de langste filmrecensie ever. Daarnaast koos filmjournalist Robbert Blokland (ANP, Sp!ts, CJP) uit alle recensies de 5 beste uit. Als ultieme prijs werden deze gebruikt voor de promotiecampagne door plaatsing op de online DRIVE banners en op de DRIVE billboards in Amsterdam en Rotterdam. Het billboard op de Willemsparkweg in Amsterdam is hiervan onder andere het resultaat. Eén van deze 5 winnaars, Robbert Paulissen uit Limburg, was bij de onthulling aanwezig en was zeer trots. Zijn quote ‘Gruwelijk Goed’ is levensgroot te zien op de billboardposter. De DRIVE campagne ‘schrijf mee aan de langste recensie ever’ loopt nog steeds. In de aankomende weken zal filmjournalist Robbert Blokland iedere week een ‘winnaar van de week’ uit kiezen. Dus heb jij nog niet laten weten wat je van DRIVE vindt, doe het dan snel via #followdrive of www.followdrive.nl.