Gaat start-up influencer-marketingwereld opschudden?
16-10-2014 (07:51) - Marketing
De Nederlandse start-up Influencers At Work is naar eigen zeggen de eerste in Europa die influencer-marketing volledig automatiseert.
Influencers At Work is een online influencer exchange die merken helpt bij het vinden, inhuren van en samenwerken met invloedrijke content creators voor het maken en verspreiden van unieke branded content. Daarmee is het Nederlandse bedrijf de eerste in Europa die de relaties tussen merken en content creators automatiseert en faciliteert.
Een van de belangrijkste redenen waarom influencer marketing zo groeit is de beperkte impact van andere vormen van online advertising zoals display advertising. Het gaat bij influencer marketing om sponsored content verspreid via influencers. De content is altijd uniek, gemaakt en gedragen door individuele influencers met een authentieke voice en veel invloed over hun followerbase.
Influencers at Work automatiseert het tijdverslindende proces van het handmatig identificeren, benaderen en activeren van meerdere invloedrijke content creators voor het maken en verspreiden van branded content.
Inmiddels zijn 850 van Nederlands grootste creators, met een totaal bereik van 60 miljoen content views en 3.2 miljoen uniek bereik per maand, aangesloten op het systeem. Deze content creators genereren maandelijks 750.000 interacties met hun content (likes, comments en shares).
De oprichters van Influencers At Work, Daan Sip (Social1nfluencers) en Niels Verhoeven (Blogmij) hebben jarenlange ervaring met grootschalige influencer marketing programma’s waarmee miljoenen consumenten bereikt worden via allerhande social channels van invloedrijke content creators.
