Gezin kiest online het snelst voor D-reizen

28-01-2011 (09:24) - Marketing

Wanneer respondenten zich online oriënteren op een gezinsvakantie naar Griekenland, is de kans het grootst dat ze D-reizen aanwijzen als favoriete aanbieder. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in januari uitvoerde. D-reizen verovert daarmee de koppositie op Arke, dat ditmaal achter Neckermann op de derde plaats eindigt. Tijdens het onderzoek gaven de respondenten in totaal 152 individuele beoordelingen over 52 verschillende websites.
 
D-reizen ziet de vindbaarheid ten opzichte van de vorige meting stijgen van 30% naar 47,5%. Alle bezoekers besluiten om op de website door te klikken. D-reizen.nl scoort daarmee eerste plaatsen op de thema’s Vindbaarheid en Doorgaan. Verder wordt vooral goed gepresteerd op de onderdelen Eerste Indruk en Vertrouwen. Maar liefst 35% van de respondenten kiest aan het eind van de online oriëntatie voor D-reizen.
 
Neckermann stijgt van de vierde naar de tweede plaats in de ranglijst. De helft van de respondenten weet de website te vinden. 10% hiervan haakt vervolgens na de eerste indruk af. Neckermann.nl scoort op alle websitespecifieke thema’s hoger dan een 7. Web Imago en Vormgeving presteren daarbij het best. 20% van de respondenten zou de vakantie via Neckermann boeken.

De vindbaarheid van Arke daalt van 50% naar 40%. Wel gaan al deze bezoekers op de website door. Arke.nl scoort vooral op Eerste Indruk en Vertrouwen, maar weet minder respondenten te overtuigen dan zes maanden eerder. Arke krijgt uiteindelijk 5% van de totale voorkeur.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch