Grolsch verovert Lowlands
30-07-2007 (10:43) - Marketing
Je eigen Lowlands beleving vastleggen in een door jezelf geregisseerd videofilmpje. Dat is kort gezegd waar het bij de Grolsch Llowlog om draait. Tijdens het muziekfestival Lowlands, dat van 17 tot en met 19 augustus in Biddinghuizen gehouden wordt, krijgen tweeduizend bezoekers - Grolsch Llowloggers genaamd - de kans hun mooiste Lowlandsmomenten zelf te regisseren en vervolgens te laten registreren in een persoonlijk videoweblog. Via deze gratis videoweblogs kunnen bezoekers het festival opnieuw beleven en - voor wie niet aanwezig kon zijn - alsnog genieten van het grootste en coolste muziekfestival van Nederland.Hoe het werkt? Grolsch verspreidt tweeduizend polsbandjes waarin een Radio Frequency Identification tag, kortweg RFID chip, verwerkt is. Vijf camerateams en twee vaste camerapunten ontvangen de signalen van de polsbandjes. Zodra de drager van een RFID polsbandje contact zoekt met een van de camerateams, wordt er gefilmd. Zo worden er van tweeduizend mensen gedurende het gehele festival snapshots genomen, die uiteindelijk worden samengevoegd tot 2 à 3 minuten durende festivalfilmpjes. De filmpjes worden al tijdens Lowlands naar de persoonlijke Llowlife-accounts gestuurd. Vanuit deze Hyves-achtige accounts voor Lowlandsbezoekers kunnen de filmpjes verder worden verspreid naar thuisblijvers.