Heineken past het best bij Oranje
29-02-2012 (08:38) - Marketing
Als mensen wordt gevraagd welke producten er het meeste bij Oranje passen, worden er massaal producten binnen ‘food’ genoemd. Binnen food zijn biermerken het meest geschikt om in te haken op Oranje. Maar ook andere productgroepen doen het goed. Dit blijkt uit het Oranje Onderzoek dat in opdracht van Telegraaf Media Nederland is uitgevoerd.
Bijna de helft van alle mensen noemt Heineken als merk dat bij Oranje past. Hiermee heeft Heineken een enorme voorsprong op concurrenten Bavaria en Grolsch. Van de niet alcoholische dranken wordt AA Drink het meest in verband gebracht, op de voet gevolgd door Coca Cola. Unox wordt van alle food-merken het meest geassocieerd met Oranje.
Top 15 FMCG merken:
Past bij Oranje Past bij EK
1.Heineken 44,7% 40,0%
2. Bavaria 23,8% 18,7%
3. Grolsch 17,0% 14,1%
4. AA Drink 15,6% 14,1%
5. Coca Cola 14,4% 18,3%
6. Unox 13,7% 6,1%
7. Unilever 9,2% 4,7%
8. Aquarius 8,7% 8,0%
9. Calvé 8,4% 3,7%
10. McDonalds 7,2% 11,0%
11. Rexona 6,1% 4,2%
12. PEPSI 3,8% 7,0%
13. Jupiler 3,7% 5,6%
14. Becel 3,1% 2,1%
15. Budweiser 2,6% 3,0%