Heinz: Nederlander snapt tomaat niet

25-07-2007 (10:06) - Marketing

Lang niet alle consumenten weten waarom tomaten gezond zijn, zo blijkt uit consumentenonderzoek. Heinz heeft recent onderzoek laten verrichten naar de kennis en mening van Nederlandse consumenten over tomaten. Tomaten zijn populair, zo blijkt uit een representatief consumentenonderzoek van Trendbox, dat gepresenteerd werd tijdens het Heinz persevenement ‘Power van tomaat’. De meeste mensen (83 procent) hebben regelmatig verse tomaten in huis, omdat ze lekker en gezond zijn. Ook gebruikt men vaak tomatenproducten zoals tomatenketchup, -soep, pastasaus en tomatenpuree. Men vindt tomaten gezond (86 procent), maar men weet vaak niet waarom (37 procent). Ruim een kwart is ervan op de hoogte dat tomaten antioxidanten bevatten, slechts 13 procent noemt lycopeen. Om de consument te helpen een verantwoorde keuze te maken, gaat Heinz het publiek informeren over de gezondheidseffecten van tomaat.

Bureaus

Media

Economisch