Hellozuidas.com live
14-02-2011 (09:47) - Marketing
De website hellozuidas.com is gelanceerd. Communicatiebureau Vandejong ontwikkelde een platform waar alles wat de Zuidas te bieden heeft samenkomt. Het Utrechtse bureau Xeed is verantwoordelijk voor de technische realisatie. De website is User Generated, wat betekent dat hij wordt gevuld door de Zuidassers zelf.
De website vormt het centrum van de campagne van Stichting Hello Zuidas. Ze biedt bedrijven gevestigd op de Zuidas de mogelijkheid om individueel zichtbaar te worden, en zich gezamenlijk te presenteren als Zuidas community. De Zuidassers genereren zelf de content voor de website, identificeren zich met het merk Zuidas en dragen het op deze manier uit. Daarnaast licht de redactie nieuws, activiteiten en evenementen op de Zuidas toe. Later dit jaar zullen ook services op het gebied van schoonmaak, veiligheid en mobiliteit via de site kunnen worden gereserveerd.
Vandejong heeft het merkconcept Hello Zuidas ontwikkeld. De bijbehorende campagne transformeert de Zuidas van een nieuw en ambitieus zakencentrum van Amsterdam naar een uniek Amsterdams leefgebied met kosmopolitische allure. Daaraan gekoppeld ontsluit de website actuele informatie die de levendigheid van het gebied laat zien, het gebiedsmanagement (beheer van de openbare ruimte) en de bereikbaarheid (‘ontspitsing’) van het gebied. Dit gebeurt op een aansprekende en toegankelijke wijze. De komende weken zal de website gevuld worden, en een platform worden waar Zuidassers, Amsterdammers, potentiële nieuwe Zuidassers en bezoekers samenkomen.