Histor adviseert via iPhone
19-01-2011 (09:13) - Marketing
Histor lanceert de mobiele versie van de website histor.nl om tegemoet te komen aan de belangrijke lifestyle trend voor 2011 ‘persoonlijke expressie’. Via de mobiele site kunnen consumenten zich overal en op elk moment van de dag door Histor laten inspireren en informeren over kleur, styling en verfkeuze.
In 2011 wil de Nederlander niet langer opgaan in de massa, maar uniek zijn. Dit blijkt uit het Color Marketing trendonderzoek 2011-2012 dat in opdracht van Histor is uitgevoerd. De vraag naar op maat gemaakte producten en diensten wordt steeds groter. Mensen verzamelen en koesteren producten in huis die emotionele waarde hebben zoals souvenirs, erfstukken en kunst. Bovendien wil de consument van de toekomst een belangrijke rol spelen in het creatieve proces. Zij laat zich overal en op elk moment inspireren en wil dit direct kunnen delen of omzetten in een concreet plan. De mobiele website van Histor is een antwoord op deze flexibele levensstijl en is ontworpen met het oog op relevantie, snelheid en eenvoud.
De mobiele website van Histor komt in navolging van de Histor Color Studio iPhone applicatie, die in 2010 succesvol gelanceerd is. Met deze handige applicatie kan iedereen zich laten inspireren door elk kleurig kleed, schilderij, muur of kledingstuk thuis en onderweg. Bij een zelfgemaakte foto van elk willekeurig voorwerp zoekt de applicatie de Histor-kleuren die in de foto voorkomen en de kleurcombinaties die mogelijk zijn. Bovendien toont de applicatie welke Histor producten nodig zijn voor de verfklus en waar deze verkrijgbaar zijn.