Hyundai, Coke en Heineken profiteren van WK

19-08-2010 (09:32) - Marketing

Hyundai heeft zeer sterk geprofiteerd van de sponsoring van het WK voetbal. Gedurende het toernooi verdrievoudigde in Nederland de bekendheid van Hyundai als officieel partner van de FIFA. Geen andere sponsor kon dat evenaren. Hyundai passeerde wat betreft bekendheid zelfs Adidas en Nike en eindigde op vrijwel gelijke hoogte met Heineken en Coca-Cola.

Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau &beyond, dat online onderzoek deed voor en na de 2010 FIFA World Cup South Africa. Uit het onderzoek komt naar voren dat 39 procent van de mensen Hyundai herkent als het automerk dat het voetbaltoernooi in Zuid-Afrika sponsorde. Bijna eenzelfde percentage heeft een of meer tv-commercials van Hyundai gezien tijdens het evenement. De meeste deelnemers aan het onderzoek zien Hyundai als een sympathiek familiemerk en vinden het merk een goede partner voor het toernooi.

Hyundai leverde onder meer ruim zeshonderd auto’s voor het evenement. In twintig steden in Europa richtte Hyundai een Fan Park in waar publiek de wedstrijden op grote beeldschermen kon volgen. Ook in Eindhoven was een Fan Park, waar per wedstrijd ruim 15.000 fans gezamenlijk de verrichtingen van Oranje hebben gevolgd.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch