ING gaat online dialoog met klant aan

29-02-2012 (08:41) - Marketing

 Vanaf nu krijgen klanten een nieuwe mogelijkheid om online hun mening te delen en met de ING in gesprek te gaan. ING vraagt de bezoekers op ING.nl naar hun mening over de onderwerpen die hen bezig houden. Dit zijn bijvoorbeeld onderwerpen als pensioenen, maatschappelijk verantwoord ondernemen, voetbalsponsoring, internetbankieren voor senioren en RentePunten. 

 
De meningen van de klanten zijn voor de ING belangrijke input voor het verbeteren van haar service. Sinds 2009 gaat de ING actief in gesprek met de klanten om nog beter te begrijpen wat er bij hen leeft. Naast het ING Consumentenpanel, het Ondernemerspanel, veelvuldige klantonderzoeken en Financiële Informatie Avonden geeft de ING met dit nieuwe initiatief verdere invulling aan het centraal stellen van het klantbelang.
 
Nick Jue, bestuursvoorzitter ING Nederland: ‘We hebben hiermee goede ervaringen uit afgelopen jaren. Zo hebben we vorig jaar onze meest betrokken en kritische klanten uitgenodigd. Stuk voor stuk brachten zij ideeën mee over hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Wij hebben in die gesprekken toegelicht: waarom we bepaalde keuzes maken en welke belangen van welke klanten we daarbij afwegen. Alle inzichten die deze gesprekken hebben opgeleverd hebben er voor gezorgd dat we een aantal mooie verbeteringen voor onze klanten hebben kunnen doorvoeren. Dat krijgt nu dus ook online een vervolg waardoor het klantbelang nog meer dan voorheen centraal komt te staan.’

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch