iPhone wint MTV Sticky Brand Award

15-10-2010 (09:28) - Marketing

Gisteren heeft de Apple iPhone de MTV Networks Sticky Brand Award gewonnen. De Award, voor coolste merk van Nederland, werd uitgereikt tijdens het MTV Networks evenement Identify in de MTV Studio te Amsterdam. Apple iPhone heeft de prijs gewonnen omdat jongeren het merk op alle fronten als het coolste bestempelden. AXE werd eervol tweede. Ook Nike, Google en PlayStation 3 stonden in de top 10.

De MTV Networks Sticky Brand Award werd dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De Award is in het leven geroepen omdat merken de wereld domineren en jongeren veelal de eersten zijn die merken oppikken. Op deze manier geeft MTV Networks jongeren de mogelijkheid hun mening te geven over welk merk volgens hen het coolst is.

In het onderzoek, dat door InSites Consulting is uitgevoerd, zijn ruim 1200 jongeren in de leeftijd van 13-29 jaar gevraagd naar het merk dat zij als ‘coolste’ ervaren. Dit is gedaan met behulp van onderzoekslijsten waarin naar de bekendheid van merken uit 15 productcategorieën met in totaal 315 producten wordt gevraagd. De coolness werd gemeten door middel van het geven van cijfers van 1-10, daarnaast door aan te geven welk merk hem/haar het meest aanspreekt en welk merk volgens hem/haar een ander het meest aanspreekt. Tenslotte moesten de jongeren ook aangeven hoe origineel zij het merk vonden binnen hun productcategorie. Dit alles maken dat de iPhone van Apple tot het meest coole merk werd bestempeld.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch