Klant klaar voor mobiel betalen

29-11-2011 (08:57) - Marketing

Consumenten zijn klaar om te bestellen en te betalen op hun mobiel. Uit een onderzoek van de Rabobank naar het gebruik van een iDEAL applicatie op de mobiele telefoon blijkt dat klanten graag gebruikmaken van de toepassing. 94% van de respondenten geeft aan dat de dienst iDEAL Mobiel een welkome toevoeging is aan Rabobank mobiel bankieren. Maar liefst 90% verwacht waarschijnlijk ook meer mobiel te gaan shoppen. De afgelopen maanden heeft de Rabobank samen met bol.com, Thuisbezorgd.nl en MyOrder een applicatie voor iDEAL op de mobiel getest. De test geeft de Rabobank nog meer kennis over de gebruikservaringen van de mobiele betaaldienst om de applicatie zo goed mogelijk te implementeren.
 

Voor de test zijn 1.000 klanten benaderd om mee te doen. Deelnemers zijn gevraagd om, tot 15 december, minimaal twee bestellingen te doen bij bol.com, MyOrder of Thuisbezorgd.nl en deze af te rekenen met de speciaal door de Rabobank ontwikkelde applicatie iDEAL Mobiel. Uit de test bleek dat de applicatie goed werd gewaardeerd; 84% geeft het cijfer 8 of hoger. Alle respondenten verwachten de mobiele versie van iDEAL in de toekomst waarschijnlijk vaker te gebruiken. Het feit dat iDEAL Mobiel werkt via de Rabo Bankieren App geeft vertrouwen. 68% van de gebruikers vindt het betalen via Rabobank iDEAL Mobiel veilig en 13% zelfs zeer veilig. De pushberichten die tijdens het online betalen via iDEAL Mobiel verschijnen en de vergelijkbare lay-out met de Rabo Bankieren App dragen bij aan een gevoel van veiligheid. 


Bureaus

Media

Economisch